Dan före dan..

Helgen har varit hyfsad intensiv och gått himla fort. I fredags slutade jag tidigt, Alicen åkte till mamma och Bojje (som hon själv bestämt att hon skulle) för att hjälpa dem med att klä granen och göra senap. Jag och Mattias nyttjade den barnlediga tiden till max. Vi var i stan, fixade klappar och stod i. Stan hade öppet till kl 20 så vi hade gott om tid. Senare på kvällen var vi ute och käkade och när vi kom hem slog vi in lite klappar. Vi stannade uppe alldeles för länge men var ändå hyfsat pigga när klockan ringde på morgonen och Maxi väntade. Vi julhandlade det mesta vi skulle ich fick även med lite pysselgrejer till kvällens julpysslande. När Mattias hämtade Alice passade jag på att ta en lång pw och gick i en timme. Skönt. På kvällen kom familjen Persson och vi hade dukat upp ett härligt bord av pysselgrejer. Jäklar vad kreativiteten flödade. Det gjordes smällkarameller, kristyränglar, ljuslyktor, apelsiner med nejlikor och en massa annat. Kul som tusan. Fast jag var galet trött när Perssons kört hem och vi röjt undan allt stök. Stupade i säng och imorse var jag verkligen helt färdig och orkade mig inte ur sängen förrän närmare elva. Tur att Toss också gillar sova länge :) Efter frukost och lite grejs idag stack vi in till stan igen för att fixa det absolut sista i inköpsväg. Imorgon återstår bara den traditionella lillejul-handlingen som innefattar färskt bröd till kvällens skinkmacka och lite julgodis bl.a.
 
Ikväll görs det julgodis på Engelska vägen, just nu puttrar lakritskolan för fullt på spisen och jag ska strax se om den klarar kulprovet :) 
 
Snart är det J U L. 

Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0