första advent

Första advent har passerat. En fin sådan. I lördags var jag på tejejfest hos Eleonore i Torsebro. Ca 20 tjejer hade de dragit ihop till en lokal och vi hade hur trevligt som helst. Alla bidrog med varsin tapasrätt - himla smidigt. När det vankades avfärd mot stan och utgång backade jag ur och åkte hem ist. Skönt. Jag var ju dessutom väldans pigg igår. Alice älskar första december. Som hon har längtat efter julstrumpa och adventskalender. I år inföll ju dessutom första advent denna första december. Mysigt att få tända ljus, njuta och vara tillsammans. Vi inledde decembermorgonen med frukost vid tv:n och såg adventskalendern tillsammans. Efter simskola, lunch och lite annat begav vi oss till julskyltningen i stan. Alice hade egna pengar och hade bestämt sig för att köpa en ballong. Efter noggrant övervägande valde hon att gå till BR istället och hon köpte en rosa boa att ha om halsen, så typiskt Toss :D Efter det frågade hon inte efter pengar till någonting, hon är himla snäll så, tjatar sällan eller aldrig och är oftast nöjd med det lilla. Precis när vi sagt att vi skulle åka hem tittade hon längtansfullt mot karusellerna på torget och utbrast: "Det skulle vara väldigt trevligt att få åka en sån karusell nångång". Underbara unge! Hon skulle inte tjata, inte fråga eller besvära utan konstaterade bara att det skulle vara trevligt :) Kvällen slutade såklart med en lycklig Toss svävandes i flygplanskarusellen. Älskade hon <3





Kommentarer
Så här sa: MOSSAN

Underbara Tossen.

2013-12-03 @ 17:23:39

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0