Intervju och herr Björk

Oj vilken konstig dag det blev. Började tidigt och direkt efter jobb hade jag ett möte inplanerat. Anställninsintervju. :O Jo jag trivs jättebra på mitt jobb, men jag vet inte. Endel kallar mig rastlös, jag vet inte om det stämmer med tanke på att jag faktiskt var kvar på samma arbetsplats i över 12 år. Hur som helst så har jag sökt annat. Utveckling är kanske ett bättre ord btw. Tidigt imorse ringde så en annan förskolechef och bokade in mig på en intervju även på måndag. Det jobbet kände jag genast att jag suktar efter lite mer så jag tog därför dagens intervju med ro. För till en början var jag mest nyfiken men efterhand blev jag mer och mer intresserad då det visade sig att det faktiskt verkar vara ett riktigt bra ställe. Så nu sitter jag här med känslan av att jag inte alls gjorde en så bra intervju som jag kunnat göra.. Vi får väl se.
 
Ikväll har Alicen varit på gympa och sen var vi på fikadejt. När vi kom hem höll jag på att ramla av sätet i bilen då jag skulle parkera och upptäckte att grannens björkjävel äntligen har ramlat! Hipphurra,champange jippie,skål,ja må han leva och grattis. Ä N T L I G E N. Vi har avskytt och kräkt över det möget i många år. Björkar är visseligen vackra träd men inget att ha i villakvarter. Förutom att dess pollen, frö och löv mögar ner så in i, så har det förstört taket på vår gavel. Och med tanke på Linus björkallergi har vi vädjat om att björken skulle tas ner flera gånger. Björkpollen letar nämligen sig in överallt och Linus är så känslig man bara kan vara mot just det, hans tester gick faktsikt i taket på björk-skalan. Men icke. Men så ikväll härjar stormen Sven. Älskade Sven :) Och nyss var här en traktor och städade undan möget. Ja de lyfte den rätt över grannens staket som också ramlat. Karma hehe ;) 
 
 
 
 

Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0