Julen 2013

Julen kom och passerade. Underbara dagar med nära och kära, härliga kvällar med mina finaste.

Lillejul: Jag jobbade ett par timmar på förmiddagen, sen blev det ett pass på Friskis. Väl hemma igen fixade vi det sista julstöket och sen sattes skinkan i ugnen. Kvällen bjöd på glögg, traditionsenlig skinkmacka och så lite Bingolotto på det. Mysig uppesittarkväll.
 
Julafton: Firades här hemma och förutom vi själva så var mamma, Bojje, Marie, Jocke, Ville, Conny, Nettan, Kim, Ted och Matilda här. Vi hade en himla lugn och mysig julafton som inleddes med glögg, fika och såklart  Kalle&co kl 15. Efter det kom tomten på besök och efter paketöppnandet var här många glada miner. Gladast av alla paketöppnare jag någonsin sett någongång kan ha varit Lucas när insåg att han fått en resa till Karlstad med inkluderad Färjestadbiljett. Tårarna bara rann och det enda han fick fram var "du skojar med mig mamma, är det sant, är det sant?" Linus uppskattade också den kommande Karlstadturen något enormt och det kändes så himla kul att få ge dem just detta. Paketer i all ära, upplevelser är svårslaget. Alice fick bl.a. Monster High dockor och kryssningsfartyg i Lego Friends. Själv fick jag en kofta, presentkort på Ystad saltsjöbad, pengar, en tavla med text från Lucas, iphonefodral och ljus av Linus och trolldegsfigurer av Alicen :) Efter julmaten spelade vi paketspelet, alltid lika uppskattat och roligt! När julaftonskvällen var slut tror jag att vi alla var himla nöjda och glada efetr en fin dag och kväll tillsammans.
 
Juldagen: Firades hos farmor med Mattias sida, Vi stannade inte så länge, Alice ville hem ganska tidigt och jag var inte sen att hänga på. På kvällen spelde vi spel och myste här hemma. Vi avslutade med att se Ronja Rövardotter tillsammans och Alivce blev helt fast i denna fantastiska film. 
 
Ananndagen: Var vi i stanen sväng och fixade Alice födelsedagspresent. Sen var vi på bio och såg Sune på bilsemester. Kvällen spenderades hemma i lugn och ro med målarböcker, spel och mys.
 
Idag har Mattias jobbat och jag har varit med mamma och Bojje i stan. Fyndande en jeanskjol på PO.Ps rea till Alice födelsedag. Nu blir det friskis och sen tacomys med hela familjen. Grabbarna ska hämtas hem efter ett par dagars julfirande hos sin pappa.
 
Älskar julen. Älskar framförallt den kravlösa julledigheten. Puss.











 
 

Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0