Midsommar och lite annat

Bloggar inte flitigt förtillfället. 3/4 av juni har radan passerat och vi har hunnit med både student, skolavslutning och midsommar Jag var ledig skolavslutningsdagen och följde med Lucas på hans avslutning i kyrkan. Tänk att min lille påg nu slutat nian. Känns sjukt, galet. Avslutningen var hur som helst jättefin och efteråt fick vi någon minut tillsammans med hans lärare. Stefan, som kan vara den bästa läraren jag någonsin stött på, fick en egen present av Lucas där vi tackade för allt stöd och engagemang. Utan honom vet jag inte var Lucas hade befunnit sig i skollivet just nu. Han har varit fantastisk, stöttat, hjälpt och krävt - allt i lagom dos.
 
Studenten här hemma för Ludde blev lyckad, själv var jag inte med så länge på den utan jag var hos Rebecca och fy fasen vad kul i hade. Där stannade jag desto längre ;) Halv fyra vill jag minnas att jag landade här hemma igen. TACKför en galen kväll. 
 
Söndag idag och after midsummer. Det har varit fina lediga dagar då vi gjort massor och ingenting. Midsommarafton firades här och det var jag, Mattias, Alice, Linus, Pia, Peter, Carro, Johan och Leon som firade tillsammans. Lucas var med kompisar i Fjälkinge, suck man ser honom allt mer sällan nuförtiden :/ Eftersom vårt uterum är långtifrån klart fick det bli partytält på gräsmattan i år, men det funkade fint. Vi började i lagom tid med lite lunch och sen jordgubbstårta och kaffe. Festligheterna på gamla lekplatsen var redan över när vi gick dit, tur vi hade förmåga att få till midsommarstång, chokladhjul och allt annat som hör firandet till, här hemma. Lekar och sillamiddag blev det också såklart. En toppenmysig och harmonisk midsommar med andra ord. Tack till alla som var med <3
 
Igår var vi lite schledna efter en sen kväll så här blev inte mycket gjort. Skönt det också ibland. Vi hittade att Peking öppnat restaurang i Åhus nu så det blev kinamiddag a´la hämtmat på kvällen. Och så blev det en lång mysig promenad med kärleken. Efter det spelade vi wii så mycket vi tyade, vi fick låna några spel av Johan som var tvugna att testas :)
 
Idag jobbar M och Alicen leker med Märta. Sen får vi se om Bojje ska ut och flyga luftballong idag. Isf blir det en tripp ntill Helsingborg. 
 
Två veckors jobb ska jag iaf ladda för nu och sen är det semester, en efterlängtad sådan. Veckorna som är kvar fram tills dess ser ganska tuffa ut, jag och M har inte en enda helledig dag tillsammans förrän den 13/7 nu. Tur vi har en fin midsommar bakom oss och tur vi sen har fyra ljuvliga veckors ledighet tillsammans. Min förhoppning är att vårt uterums ska bli klart tills dess, tyar verkligen inte med ännu en semester som det ska spikas, målas och fixas på. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Så här sa: MOSSAN

Klart som korvspad att uterummet ska bli klart.Bilderna du lagtut är jätte fina.Kram

2013-06-24 @ 12:28:10

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0