Linus 14 år

Min lilla Lilliz fyllde 14 år igår. Han den där lilla killen som varit min från allra första början. Innan han kom, eller innan han ens blev till så bar jag en sting av oro inom mig inför mitt andra barn. Jag undrade liksom hur jag skulle kunna älska ännu ett barn lika mycket som jag älskade mitt första. Den kärleken var så enormt stark så jag trodde liksom inte att det skulle kunna bli så mycket över till någon annan. Någonsin. Men redan när han låg där i magen så började jag förstå. Och från första stund lärde Linus mig något av det viktigaste här i livet. Kärleken är oändligt stor. Det finns inga gränser för hur mycket ett enda hjärta kan älska. Min fina Linus. 
 
Jag kan tänka på Linus som ett konstverk. Ett verkligt mästerverk. Han har så många färger min Linus. Han är en blandning av lugna, harmoniska grå-beige-vita nyanser och samtidigt en hel tavla fylld av de allra starkaste toner. Han har så mycket potential, så mycket inom sig men han visar långt ifrån allt. Han kan vara lite hemlighetsfull, hålla lite lägre profil men han kan också vara väldigt sprallig och ta för sig. Han har ett gott och ett stort hjärta och dem som verkligen lyckas komma honom kan vara innerligt lyckliga. Han är unik.
Min Linus.
  
 
Och igår fyllde han 14 år. Jag tror dock att jag fick den bästa presenten. Fick nämligen äntligen hem mina grabbs efter att de tillbringat en vecka i Sälen. Så efter jobb körde jag raka vägen till Fjälkinge och hämtade hem födelsedagsgrisen med storebror. Sen åkte vi hem för att fira. Av oss fick han en parfym, pengar och tröja i present. Av alla övriga önskades bara pengar inför den kommande Karlstad-resan. På kvällen hade vi kalas! Linus hade bestämt att han ville bjuda på tacopaj och till kaffet blev det i vanlig ordning glass, maränger, bananer och chokladsås. Traditionellt på ett Linuskalas :)
 
Tack alla som var här och firade Lilliz med oss. 
 
 



Kommentarer
Så här sa: MOSSAN

Tack för att vi fick vara med o fira världens bästa Linus
Kram

2014-02-26 @ 15:25:02

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0