mAsSA FiRaNDe

Som sagt, julen har passerat med en massa firande på olika håll och kanter! Inte bara julen har firats utan en hel del annat också...
 
Julafton firade vi hos Jon och Caroline. Vi inledde med Kalle&co här hemma faktiskt eftersom Mattias jobbat natten. När vi sen anlänt till Köpinge käkade vi och sen var det tomten och allt det där vanliga. Det blev en lugn och bra julafton trots att vi var ganska många då Jonas och gänget också var på plats.Juldagen firade vi här hemma med mina grabbs. Mamma, Bojje och Seppo kom också hit. 
 
Den 30/11 fyllde sen mamma 70 år. Hon hade redan tidigare fått en inbjudan av oss barn till sin egen 70-årsfest.Den hade vi nyårsafton och det blev ett härligt partaj minsann! Barn, barnbarn och vänner var på plats och firade. Jag hoppas mamsen är nöjd med sin dag :) Det är iallafall jag!
 
Den 3/1 firade vi Alicen som fyllde sju år. Med frukost på sängen, paket och sång väckte(?!) vi henne såklart på morgonen. På eftermiddagen blev det sen stort kalajs för både min och Mattias sida. Alice bjöd på sin kalassoppa (som hon kallar den och envisas med varje år) och till fika bjöd hon på "torra" kakor som mormor så snällt bakat. Alice gillar inte tårtor och annat kladd, men drömmar, chokladbröd och syltkakor kan hon äta i mängder :)  I present fick hon bl.a. inlines, flera sorters spel, ukulele, geomag, Astrid Lindgren bok och en massa annat.
 
Inlines är hon faktiskt riktigt grym på. Jag var lite osäker på om hon verkligen skulle åka, men tji fick jag hon har redan varit ute flera gånger. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Så här sa: MOSSAN

Kan bara säga att jag var super nöjd. Tack än en gång älskade . Alice kalas var jätte bra, många som gillade både soppa o torra kakor. Kram <3

2015-01-13 @ 20:22:46

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0