Pärlblommor och en flicka med stort hjärta

En dag innan jul, när vi var på väg till mitt jobb, sa Alice till mig att hon ville göra något för välgörande ändamål. Jag blev ganska paff över att hon ens hade de orden i som vokabulär, men hon visst exakt vad set betydde och vas hon tänkte göra. Hon skulle hjälpa Vörldens Barn. Sagt och gjort, Alice började göra små pärlblommor som hon tänkte sälja för 2 kr styck. Jag hjälpte henne med att lägga ut info på min Facebook och insta. Och vilken respons hon har fått! Idag handlade vi för varenda krona Alice har fått in. 1560 kr har hon hittills samlat ihop och hon valde att köpa mässlingsvaccin för alltihop. Alice vet att de varje dag dör 320 barn i mässlingen och var därför ganska tidigt beslutsam om hur hon skulle hjälpa. 
 
Jag är så galet stolt. Vilken tös vi har! Vilket hjärta, vilka tankar, vilken storhet. Älskade Alicen, en sann hjälte, en riktig stjärna. 
 
 
 
Från Alice egen insta.


Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0