Göteborg

Men åhhh vilka dagar vi haft. Systerstor, jag och Göteborg. Vi fick ett litet ryck och gav oss iväg redan i tisdagskväll istället för på onsdagen som vi egentligen planerat. Bokade en stuga för övernattning i Ullared och dit kom vi fram lite senare på kvällen. En god macka, lite rödvin och massa tragg blev det då. Onsdagen startade vi sen med shopping i varuhuset. Inte mycket förvisso, den shoppingrundan blev en riktig besvikelse men vi kunde ju inte hänga läpp för det utan gav oss istället vidare till Göteborg. Lite mat, vin och en dusch sen var det dax för konsert. Och vilken konsert sen. Jag kan faktiskt inte sätta ord på stämningen som rådde i Lorensbergsteatern. Magiskt är bara förnamnet. Globetrotter, Afzelius gamla band, spelade och sjöng Björns låtar. Det var en helt fantastisk upplevelse och förvisso hade jag trott att det skulle vara bra, men jag hade aldrig väntat mig det här. Sångerna, texterna, musiken gick rakt in i hjärtat. Björns texter gör ju väldigt ofta det men när de framförs såhär blir de så levande på något sätt. Så på riktigt. Äkta. Stundtals grät jag, stundtals skrattade jag och stundtals var jag helt förstummad av upplevelsen. En upplevelse jag aldrig kommer glömma.
 
Efter konserten gick vi tillbaka till hotell bellora där vi bodde. Vi lyssnade på Affe, tog ett glas vin till och bestämde oss sen för att gå ut en sväng. Vi landade på bishop, beställde in varsin öl och sen hade vi en fantastiskt trevlig kväll i Göteborg. Ja jag kommer leva länge på det här. 
 
Igår blev det en sväng i Göteborg innan hemfärd. Vi avslutade hela besöket med att besöka Björns grav. Och även om det var ett väldigt fint besök så kände jag mest mig tom och besviken. Hans död var så fruktansvärt onödig. Hans sånger och texter är fortfarande aktuella, ja kanske mer än någonsin nu. Vi behöver Björn, hans engagemang och hans musik. Och även om han lämnade en hel skatt av låtar att lyssna till så kommer jag alltid undra över vad hans skulle skrivit för texter idag. Hur skulle de låta och hur skulle de beröra? 
 
Glad är jag iallafall över de här dagarna, över dessa minnen och över att jag har världens bästa storasyster 
 
Ullared 
 
Fantastiska människa, dina sånger får aldrig tystna!
 
I götet :) Pia provade förresten köra i bussfilen :D
 
 

Kommentarer
Så här sa: Anonym

Tack min älskade syster för dessa underbara dagar. Komserten var helt oförglömlig, ja det är hela den här vistelsen. Snart vill jag göra om lite tokigheter med dig igen. ILY 💕

2015-03-29 @ 14:18:21

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0