Semesterdag 22, äntligen siktar vi Sverige

Äntligen på färjan mot Trelleborg! 


Först dusch och frukost på hotellet sen körde Mattias till verkstaden kl 9.00 och då fanns det redan ett däck på plats de erbjöd oss att byta till. 1500 kr för däck och jobb och vi sa självklart ja. Därefter hämtade han mig och Alicen. Han ringde också Volvo assistans och berättade om incidenten med bärgaren igår samt TT line som hjälpte oss med ny färja mot en ombokning på 1400 kr. Vi har blivit lovade att få alla utlägg från försäkringen så det hoppas jag vi får. 


Därefter kom vi äntligen iväg, mot Sverige. Ett tankstopp och en matpaus på Mc’d igen (det behövde gå fort) och sen köra köra köra. Kl 15.00 var senaste tid att checka in i Rostock och vi var på plats strax innan. Båtturen hem är hyfsat dryg men ändå så himla skönt att vi nu är på väg! Vi fick hytt som vi bokat och det är ganska skönt att kunna dra sig tillbaka. Vi har käkat middag på båten, spelat skipbo och yatzy och tiden har gått hyfsat snabbt trots att det är sex timmar på den hör färjan. Innan vi åkte pratade jag med Lucas och han skulle vara hemma när vi kommer, så himla skönt att få träffa honom. Linus svarade inte så ör osäker på om han är kvar i Fjälkinge en natt till. 


Om allt nu går bra den sista bilturen så tar Kroatienäventyret slut här för denna gång. Jag längtar redan lite till nästa. Framförallt känner jag just nu inget sug alls efter att sommaren ska övergå i höst och att semestern ska ta slut. Den här sommaren har verkligen varit helt fantastisk. Varmaste sommaren på 200 år eller nåt i Sverige.  


(null)
(null)
(null)

(null)
(null)


Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0