Semesterdag 5, framme i Belvedere

Äntligen. Vi startade dagen med lugn frulle, dusch och disk innan vi gav oss iväg igen. Ca 25 mil om jag minns rätt var dagens färd. Det gick lätt, förutom ett kombinerat kiss- och tankstopp bara var det raka spåret. Vägarna i Kroatien är ju som de är så det tog nästintill fyra timmar iallafall. Och då gick det i hyfsad fart när vi väl kom ut på A7:an, motorvägen. 

Väl framme började vi genast slå läger. Platsen är vald med omsorg och bokad sen nästan ett år tillbaka. Kul hur jag och Mattias organiserar oss när vi kommer fram till en campingplats - båda vet exakt vad var och en ska göra, vi har sannerligen rutin på det här nu. 
Middag blev det på campingens restaurang och Alice hade sedan länge bestämt sig för pizza. Till det drack hon Fanta och vi varsin öl. Resten av semestern kommer hon förmodligen leva på chevapchichi, vi får se :) 

Vi hann även med en drink i baren (valde campingens specialité Belvedere!), en dusch och nu ikväll lite förtältshäng. Ja Mattias och Alice har såklart redan doppat sig i medelhavet, men det sparar jag till imorgon. 

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0