Gitarrkurs och vardag!

Hektisk dag. Från jobb på KMF vidare till möte i em på Vildriket. Snabbt hämta Alice i skolan och sen vidare in till stan där det fick bli middag på Ko-san för mig och henne. Sen rusning till musikskolan där Alice idag hade sin första gitarrlektion. Hon har stått i kö i nästan 1,5 år så när de ringde i söndags och sa att se hade en plats så fick det planeras in ännu en aktivitet i Sjöbergs späckade vardagsschema :) Efter gitarr var det snabbt hem och byta av varandra. Alice och Mattias körde på handbollsträning och jag till skolan för föräldramöte. Nya lärare så här i fjärde klass men det känns bra. Särskilt Oscar som numera är Alice mentor. 

Ja jisses nu är det vardag på riktigt. Morgonpromenader, gröna smoothies, handboll, storhandling, tvätthögar, jobbmöte och ett avsnitt av favoritserien på kvällen. Långt från timmar i en brasse vid medelhavet, färgglada drinkar och strandlunch. Långt från sovmorgnar, Ottoglass och jordgubbsfrossa. Hursomhelst är vardagen helt ok den med, jag har fått sådan jobbenergi och trivs så himla bra! Och utan vardag hade man väl aldrig uppskattat den där ljuva ledigheten. 

(null)


Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0