Mandelmanns

Vill inte gå och lägga mig. Vill inte att helgen tar slut. Så himla skön den varit. I fredags mellis på stan med Alice, nya naglar och en sväng i ett par affärer. Sen bjöds det på kaffe hos Carro. När vi skulle därifrån ville absolut Olle med oss. Vi stannade på Konsum handlade till hembakad pizza och väl hemma blev det både set och fredagsmys till Idol. Carro och Leon kom och hämtade Olle strax efter 22, då hade han roat oss i flera timmar :) 

I lördags gick vi upp hyfsat tidigt. Fixade frulle i picknickkorg och stack iväg. Frukoststopp blev det vid Brösarps backar. Mysigt men höstligt kyligt. Tur vi hade varm choklad med oss. Därefter körde vi till Mandelmanns gård. Oj som Alice längtat efter att få komma dit, hom har sett båda säsongerna av programmet två gånger. Fantastiskt mysig utflykt, superfint att se alla växter, hela omgivningen och harmonin som liksom rådde där. Vi fikade såklart också. Jag och Alice valde äppelmust och "bonkisar" (bondkakor) eftersom vi sett på tv att det var Gustavs riktiga favoritkaka var vi ju tvungna att prova :) Hemma igen blev det en motionsrunda och sen soffhäng med ett avsnitt Mandelmanns på tv. 

Idag har jag jobbat lite, Mattias har fått en del gjort i trädgården. Alice har haft kompisar här (Märta och Astrid) och de cyklade bort till C4 shopping. Jag och Mattias körde också ditom en sväng för att kolla till dem. Ikväll blev det lite mer jobb och en långpromenad. 
Nu sova, en intensiv vecka väntar.

(null)

(null)
(null)
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0