Känner mig så trött.

Igår var vi på föräldramöte i Hammar skola. Ja vad ska man säga, jag vet inte. Å ena sidan känns det som att de faktiskt har en tanke om för hur de ska få bukt på problemen i klassen. Å andra sidan nekade rektorn först och sa att det inte finns några speciella utmaningar, samtidigt som det till viss del skylldes på föräldrar för att vi inte aktar oss för hur vi pratar om skolan hemma. Att Alice och flera andra föräldrar vittnar om att barnen är helt slut efter en dag, inte vill något, är på dåligt humör och lägger sig i sängen måste ju ändå härledas till händelser i skolan. Hur fan kan man förneka det eller släta över det med hur föräldrar framställer skolan hemma... På fredag ska vi tagit ett slutgiltigt bestulit. Jag vet i fasen hur detta landar.


Landar. Det gör jag själv om en timme ca. Sitter just nu på flyget på väg hem efter en UC-träff i Stockholm. Givande dag. Även om mitt fokus inte varit jobbet senaste tiden. Det är svårt när man hela tiden tänker på Alice, henne skolgång, hur det ska bli. Apropå jobb. Det finns en tjänst ute som förskolechef i kommunen som jag visste skulle komma. Blev tipsad om att söka av självaste skolchefen där. Sista ansökningsdagen är den 26/2. Jag vet inte. Känner mig så slut. Så mentalt slut. 


(null)

(null)


Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0