Lääängtar!

Sportlov. Om än inte på riktigt för oss ännu. Skidresa stundar om 13 dagar och helvete vad jag längtar. En nackdel med att inte åka förrän vecka 10 är att det är så himla lång väntan. Ungefär som när man har sommarsemme från v 29 eller nåt, det blir liksom aldrig ens tur. Att åka skidor  någongång mellan vecka 3-6  är så mycket bättre ur aspekten att man kommer iväg under några av de drygaste dagarna på året , typ januari möjligtvis månadsskifte februari. Nackdelen med det är dock att det ofta varit riktigt kallt, lite blåst på det så kan skidåkningen drabbas rejält. Vecka 7-9 vägrar vi åka, mitt i sportlovsruschen, massor med folk, långa köer ock skyhöga priser. Inte värt. Så nu testar vi vecka 10 för andra året i rad, vi hade magiskt väder i fjol så det var lätt värt det när vi var på plats men väntan dit var lång. Precis som i år. 

Idag har jag jobbat, nu väntar två dagar med jobb hemifrån och Alice hemma. Skönt när man kan styra upp det så. Fredag har jag tagit ledigt och torsdag får vi lösa på något sätt, det brukar ordna sig. 

Idag har jag och Alice varit på yoga! Friskis hade något erbjudande om att ta med barn på icke fullbokade pass för en symbolisk summan under lovet. Så mysigt. Yoga, det trodde jag aldrig om mig, men jag är i fasen helt fast! 

Namaste 🙏🏻

(null)


Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0