Nyår, flytt, 11-årsdag och lekdag!

Nyårsafton inleddes med träning för mig sen med lunch och en sväng på stan med Pia och Peter.  
På kvällen var vi på kulltorp hos Anette och Patrik. Björn & Ulrika, Conny & Nettan och Johan & Jessica var också där. Det blev en trevlig kväll med god mat och dryck. Tyvärr, kan jag tycka i efterhand, hade det bestämts att maten skulle lagas av Johan och Patrik. Det innebar att det blev väldigt mycket häng och spring i köket och att vi inte umgicks så samlat som vi gjort de år vi valt catering. Kostnaden blev dessutom rejält mycket högre vilket faktiskt inte kändes helt ok. Nåja vi hade en trevlig kväll så ska inte inleda årets bloggande med något gnäll. Temat för nyårskvällen var drinkar, alla par skulle bidra med en var. Jag och Mattias bjöd på moscow mule efter tips från Linus, fantastiskt god och uppskattad. Kims kompis hämtade oss någongång efter två gick färden hemåt. 
Nyårsdagen var obligatorisk soft och pizzadag.
Den 2/1 var det sen dags för min förstfödde att flytta hemifrån. Bärhjälp och montering stod hans pappa, Linus och Emilies föräldrar för medan jag åkte dit framåt kvällen och hjälpte till med uppackning och organisation ;) Ut med skräp, in med saker där de skulle vara och det vi inte hann med sattes på ett och samma ställe så de nu kan ta en låda i taget och packa upp. Lägenheten som ligger på söder passar dem perfekt och det känns faktiskt helt ok att Lucas nu står på egna ben. Jag tror jag lyckats med konststycket att bli en mamma han vänder sig till och även återvänder till när han vill och behöver. Till en stund innan midnatt höll vi på i deras lägenhet sen behövde jag hem och få Alice i säng. 
Den 3/1 var det så dags för födelsedag! Galet att Alice är 11 år, min lilla skrutta. Vi firade med sång, paket och frukost på sängen. Ett nytt spel till switch och en ny cykel fick hon av oss. På eftermiddagen var det stort kalas! 33 personer kom på soppa (alltid när Alice fyller år!) och tårta. Hon blev uppvaktad med fina presenter och var nöjd med sitt kalas. Lite besviken var hon över att familjen Persson inte dök som de lovat, vilket jag absolut kan förstå. 
Igår hade vi lekdag med släkten. Många år sedan jag och syrran drog i det men nu kände vi att det åter var dags. Vi var på Krab och jade fixat med lekar, korvgrillning och fika. Uppskattat och himla roligt! 
(null)

(null)

(null) (null)

(null)

(null) (null)

(null)

(null) (null)

(null)

(null)

(null)

(null) (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0